sierpnia 16, 2017

Jak dobrze wykorzystać ostatnie dni wakacji?

W życiu każdego ucznia przychodzi taki moment, gdy uświadamiasz sobie, że za chwilę będziesz musiał pożegnać się z całymi dniami spędzonymi w piżamie oraz ze spaniem do południa. Masz ochotę krzyczeć, płakać i tupać nogami? Niestety, bunt nic nie da, bo biegnącego czasu nie zatrzymamy żadnym sposobem, ale jest inne rozwiązanie. Po prostu wykorzystaj ostatnie dni/tygodnie wakacji w stu procentach. Uwierz, że możesz je spędzić w równie ciekawy sposób, jak te poprzednie. Wystarczy tylko trochę kreatywności oraz kilku pomysłów, które dla Was przygotowałam.

- aktywny wypoczynek - 
Lato to doskonała pora na spędzanie czasu na świeżym powietrzu oraz na uprawianie wszelkiego rodzaju sportów. Zimą niestety jest to utrudnione ze względu na niskie temperatury oraz niezbyt zachęcającą pogodę, dlatego korzystajmy z ciepłych dni póki mamy taką okazję. Rower, rolki, a może poranny jogging? Wybór należy do Was! Ja osobiście najbardziej lubię jazdę na rowerze, a moim najczęstszym celem rowerowych przejażdżek jest, widoczny na zdjęciach, zalew w moim mieście. Uwielbiam podziwiać tam zachody słońca, bo zawsze są magiczne.

- eksperymenty kulinarne -
Dobrym pomysłem jest również rozwijanie swoich umiejętności kulinarnych (albo ich brak). Dwa tygodnie to, tak naprawdę, dużo czasu na poznanie nowych przepisów na ciekawe i szybkie śniadania czy też drugie śniadania, które można będzie zabrać ze sobą do szkoły. Warto je wszystkie przetestować już na wakacjach, by w trakcie roku szkolnego ich przygotowanie nie sprawiało nam większych trudności. A wiadomo przecież, że rano nie zawsze mamy czas na długie przesiadywanie w kuchni, dlatego dobrze wcześniej nabrać wprawy w przyrządzaniu naszych śniadań.

- filmy, seriale, książki -
Czyli rzeczy, na które w ciągu roku zazwyczaj brakuje nam czasu.  Jako, że do końca wakacji pozostało niewiele czasu, lepiej nie wciągać się w wielosezonowe seriale, od których nie będziemy mogli się oderwać, ponieważ później może to negatywnie odbić się na naszych ocenach. Z seriali, które nie mają zbyt wielu odcinków, ale warto je obejrzeć, polecam "Riverdale", "13 powodów dlaczego" oraz  "Ania, nie Anna", o którym już pisałamA może na waszych półkach kurzą się książki, które od miesięcy czekają, aż ktoś je przeczyta, ale zawsze mieliście milion innych ciekawszych rzeczy do zrobienia? Może właśnie teraz jest czas na sięgnięcie po nie oraz poznanie nowych historii, które w sobie kryją?

- przegląd szafy -
Nowy rok szkolny to świetny argument do tego, by zobaczyć, co ciekawego znajduje się w naszych szafach. Z pewnością znajdziemy w nich wiele ciuszków, których nie zamierzamy już więcej założyć, ponieważ dawno nam się znudziły bądź są już na nas za małe. W takim wypadku można je wystawić na sprzedaż (na przykład na Vinted), oddać młodszej koleżance bądź podarować potrzebującym. Warto też zastanowić się czego w naszej szafie brakuje i uzupełnić braki przy najbliższych zakupach.

- akcja organizacja - 
Nauka w czystym pokoju jest znacznie przyjemniejsza niż w bałaganie i chaosie, dlatego dobrym pomysłem jest zrobienie porządków przed rozpoczęciem roku. Znacznie łatwiej jest się uczyć, kiedy wszystko ma swoje miejsce, a dookoła nie walają się papiery, kosmetyki czy inne przedmioty. Można zaopatrzyć się również w przeróżne organizery, teczki, pudełka, segregatory które ułatwią nam szkolną organizację. Wtedy wszystkie notatki będą w jednym miejscu i tym sposobem nie będziecie mieli problemów z ich znalezieniem. Istnieje również wiele aplikacji na telefon, które pomagają w ogarnięciu szkolnych spraw, np. Timetable, gdzie można wprowadzić swój plan lekcji oraz zapisywać nadchodzące sprawdziany i kartkówki.

- kolekcja wspomnień -
W ciągu całych wakacji z pewnością zrobiliście mnóstwo zdjęć, z którymi macie niezapomniane wspomnienia i na samą myśl o danej chwili macie ochotę przeżyć ją jeszcze raz. Wersja elektroniczna jest ok, ale chyba sami przyznacie, że nic nie zastąpi fotografii na papierze.Warto więc wybrać się do fotografa i wywołać kilka/kilkanaście zdjęć, które będą przypominać Wam o wspaniałych chwilach, jakie przeżyliście.


- coś szalonego - 
Zrób coś, co od dawna chciałeś zrobić, ale brakło Ci odwagi, czasu czy motywacji. Dla każdej osoby "coś szalonego" może oznaczać zupełnie co innego. Dla jednych będzie to skok do basenu w ubraniu, a dla innych rozpoczęcie swojej kariery na YouTube. Sam znajdź odpowiednią definicję tego słowa i zrób coś, co chociaż przez chwilę sprawi, że będziesz najszczęśliwszym człowiekiem na Ziemi!

- pożegnanie lata -
Żeby dobrze zakończyć tegoroczne wakacje wraz z przyjaciółmi urządź ich pożegnanie. W wielu miejscowościach z tej okazji organizowane są festyny, jednak jeśli nie masz ochoty spędzać czasu w ten sposób, zorganizuj własne wydarzenie. Może to być ognisko z gitarą i kiełbaskami, maraton filmowy w twoim pokoju bądź też wypad ze znajomymi nad jezioro. 

Jak widzicie, pomysłów na spędzenie ostatnich tygodni wakacji może być wiele. Te, które wymieniłam to zaledwie garstka możliwości, które możecie wykorzystać. Tak naprawdę od Was zależy jaką formę spędzania wolnego czasu wybierzecie, ale najważniejsze to, abyście czerpali z tego mnóstwo radości, ale także pamiętali o tym, by dobrze przygotować się do wkroczenia w nowy rok szkolny. Trzymam za Was kciuki i bawcie się dobrze! :)

Zapraszam na moje social media: Instagram!





        
  

46 komentarzy:

  1. Nie mogę uwierzyć, że to już końcówka lata i wakacji :( mam nadzieje ze twoje wakacje były również tak wspaniałe!
    ----
    https://styluliczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje potrwają jeszcze miesiąc, więc ja się z wakacjami jeszcze nie żegnam haha :D

      Usuń
  2. jeju, ja nie chce do szkoly :((((
    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  3. I like your blog and I follow you!
    This is very nice and interesting post!
    Have a nice day, dear!

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o serialu riverdale i chyba muszę go 'sprawdzić', osobiście mi wakacje w dużym stopniu upłynęły na oglądnięciu gry o tron od pierwszego sezonu, więc sporo miałam do nadrobienia żeby być na bieżąco, ale bardzo spodobał mi się owy serial :)

    zapraszam do siebie,
    http://vaasy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne patenty, na pewno się przydadzą. Ja stawiam na relaks :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam jeszcze wrzesień (studia) :D
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły! Sama podobnie wykorzystuję ostatnie tygodnie wakacji. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Riverdale jest świetny. Prześliczne zdjęcia :)
    Zapraszam do mnie: anniesliving.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Ania, nie Anna" oglądałam ten serial i jest świetny.
    Podczas wakacji dużo eksperymentuje w kuchni.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż mi się słabo robi jak myślę, że to już prawie koniec wakacji.
    A Riverdale i 13 reasons why też oglądałam!<3
    Obserwuję!

    https://lessarax.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie muszę nadrobić wreszcie oglądanie filmów :)
    Ciągle wolę nie myśleć o tym, że wakacje już się kończą :D

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post :)! Ja chcę te 2 tygodnie przeżyć intensywnie :D!
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post! Dlaczego wakacje nie mogą trwać wiecznie :( ?
    http://sandrafotoblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja na szczeście mam jeszcze wakacje we wrześniu! Ale bardzo fajne pomysły :)

    aisakm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla mniej najważniejsze w wakacje to dobrze się wyspać Haha bardzo kreatywnie


    Riwlawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam zamiar puszczenia lampionów gdzieś nad jeziorem razem z koleżankami, co prawda nie wie jak to wyjdzie w praktyce, ale mam nadzieje. że się uda.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post ;)
    Ja się właśnie zastanawiam co mogłabym szalonego zrobić :D
    Pozdrawiam i zapraszam do nas :)
    http://shutupanddancewithus.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. 2 i 3 sposób kocham najbardziej!

    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w tej grupie nieszczęśników, którzy nie mają wakacji :( ale tak czy siak, trzeba się cieszyć każdą chwilą ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Z racji, że już studiuję - moje wakacje kończą się z ostatnim dniem września.
    Mimo to, nie odczuwam już tych dni, ponieważ codziennie pracuję...Jednakże w niedzielę kończy się mój półtora tygodniowy urlop, dlatego Twoje pomysły przydadzą mi się na te ostatnie 3 dni wolności... ;)
    Fajny post!
    mondayxmorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Te wakacje strasznie szybko mi zleciały :(((
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja ostatnie dni wakacji chce spedzic nad jeziorkiem, oby pogoda sie ze mną dopasowala!

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo, że jestem studentem i mam jeszcze ponad miesiąc wakacji, to zrobiłam praktycznie wszystko, co było na Twojej liście. Szafa przejrzana, aktywny odpoczynek też. Organizacja była realizowana podczas nudy w pracy, a dodatkowo pokój posprzątany bardzo dokladnie, może to za sprawą nowych mebli, które zakupiłam (to chyba ten punkt odnoście szaleństwa). Tak czy siak, za dużo czasu wolnego nie mam, bo od początku lipca do końca sierpnia pracuję. Także, powolutku i każdy ten punkt bedzie zrealizowany :D
    Pozdrawiam i oczywiście obserwuję,
    paulina-berczynska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Można powiedzieć, że ja w tym roku wakacji praktycznie wgl nie miałam, ale mam nadzieję, że sobie to odbije. Jak na ten moment we Wrześniu na dwa tygodnie wybieram się do Polski :)


    Nowy Post!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja robię coś szalonego i jadę drugi raz w te wakacje do Warszawy, ale tym razem sama :p Wróciłam dosłownie tydzień temu i zakochałam się w tym mieście. Szkoda, że wakacje już się kończą :(
    MOJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie napisany post <3 miło się czyta :) super blog, obserwuję i będę wpadać częściej :) zapraszam na mojego bloga ;) http://mysterious-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. wszystko co dobre szybko się kończy ;) ale jeszcze trochę czasu zostało, więc trzeba korzystać ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  28. Dobre rady :D ja sporo czasu poświęciłam na stare seriale xD

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam;* odwdzięczam się za każdą obserwację ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja staram się jak najlepiej wykorzystać te ostatnie dni wakacji. Chciałabym oglądnąć ten film "Ania, nie Anna" no i wypadałoby przejrzeć moją szafę i zakupić rzeczy i książki do szkoły.
    A Tobie również życzę, żebyś jeszcze ten przyszły miesiąc swoich wakacji dobrze przeżyła. Buziaki ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Riverdale i 13rw widziałam, co do Ani zamierzam, ale na razie wciągnęłam się w Pretty Little Liars. Jeszcze wyjeżdżam w te wakacje więc dużo się jeszcze wydarzy. Pozostałe 4 dni do wyjazdu spędzę na spontanicznych wypadach do galerii, na dwór, na rolki itd. Obserwuję i lecę czytać post o "Ani, nie Annie"
    https://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja ostatnie dni wakacji chcę przeznaczyć na podróże i aktywne spędzanie czasu! Mam w planach jeszcze odwiedzenie 3 miejsc, a gdyby wszystko poszło zgodnie z planem zawitam może i do jeszcze jednego! Upływający czas mega mnie martwi, często z tego powodu smucę się, ale myślę sobie zaraz zaraz...przecież jeszcze ten kawałek sierpnia warto wykorzystać w 100% aby niczego nie żałować! Staram się robić rzeczy szalone i żyć chwilą, bo wiem, że one szybko mijają. Staram się każdy dzień przeżywać najlepiej jak potrafię, zapisywać go w swojej pamięci, by potem w zimowe wieczory mieć co wspominać! <3
    Udanej końcówki wakacji!
    Z-pasja-w-obiektywie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ciekawe rady! Ja ostatnio skupiłam się na serialach (o których nagrałam nawet filmik) :D

    ♡ MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE ♡
    ♡ MÓJ BLOG ♡

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja chyba ostatnie dni wakacji wykorzystam własnie na eksperymentach kulinarnych, przydałoby się też zrobić porządki w szafie ale jakoś mam sentyment do rzeczy i ciężko mi się z nimi rozstawać. Planuje też przygotować parę sesji na bloga, bo wiadomo jak to w roku szkolnym bywa ;) Obserwuję

    Mój blog


    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawy post ;) ja te ostatnie dni wykorzystuję właśnie na urlop ;)
    Obserwujemy? zacznij i daj znać u mnie ;)
    www.jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Suuuuuuuuuuper post! Widzialam juz w tym roku takicg nawet sporo,ale twoje pomysly podobaja mi sie najbardziej! Ja zamierzam wywołać zdjęcia,masz racje na papierze wg mnie niosą ze sobą historię!;p Pożegnanie wakacji,lata też musi być! xoxo

    wiktoria-kozlowicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. właśnie jestem na etapie oglądania serialu 13 powodów
    mimo że całe wakacje nie miałam na to czasu bo wakacje to dla mnie czas spędzenia go ze znajomymi :) ale teraz u mnie mega brzydka pogoda to postanowilam coś poogladać i 13 powodów dlaczego jest idealnym serialem bardzo mi sie spodobał :)
    xoxo
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  37. robiłam ostatnio porządek w swojej szafie,powyrzucałam ubrania w których nie chodzę ,wakacje zawsze bardzo szybko upływają
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  38. Oh jak pięknie podany post! W końcu wpis, który jest miły dla oka, przejrzysty. Myślę, że notka powinna zaczynać się od: "Zostaw mój blog, pobiegał z przyjaciółką" - to tak żartem rzecz ujmując :) Dobrze, że skłaniasz do przemyśleń! Tego potrzebujemy, pokrzepiajmy naród :P

    Pozdrawiam cieplutko, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa <3 Tak jest, piszmy ku pokrzepieniu serc haha!

      Usuń
  39. Cieszę się, że studenci mają wolny wrzesień i zaczynamy dopiero od października ;-) Mimo wszystko czekam na ten moment z uśmiechem, bo lubię swój kierunek.

    Zapraszam na nowy post ♥
    Będzie mi miło jeśli wpadniesz.
    Pozdrawiam i obserwuję :-)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  40. Szkoda, że wakacje trwają tak krótko. Wspaniały blog, pozdrawiam.
    Odwdzięczam się za kom. justynaax.blogspot.com (zapraszam w wolnej chwili)
    p.s obserwuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Niestety wakacje za szybko się kończą i pora wrócić do szkoły. Jednak nie warto aż tak tym się zasmucać :) fajny post i pomysły. Ja swój ostatni tydzień wakacji na pewno wykorzystam w 101%.

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz! To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi motywacji :)

Copyright © 2016 Momenty Ulotne | Blog Lifestylowy , Blogger