sierpnia 02, 2017

Dlaczego warto być jak Ania Shirley? | serial "Ania, nie Anna"

         Historię rudowłosej Ani Shirley poznałam ładne parę lat temu, kiedy to po raz pierwszy podbiła moje serce. Urzekł mnie nie tylko niesamowity charakter dziewczynki, ale także panujący w powieści klimat, który zapamiętałam jako beztroski i wesoły. Zachwycałam się pięknymi krajobrazami Avonlea czy też zabawnymi historiami z życia Ani na Zielonym Wzgórzu. Zapewne taki obraz pozostałby w mojej głowie do dziś, gdyby nie najnowsza ekranizacja Netflixa, która uświadomiła mi parę ważnych kwestii.

        Serial pt. "Ania, nie Anna" (oryg. "Anne with an E" ), mimo że został stworzony na podstawie powieści Lucy Maud Montgomery, zawiera wiele zmienionych bądź też dodanych wątków, o których nie ma mowy w książce. Znacznie większą uwagę zwraca on na problemy głównej bohaterki oraz jej nieciekawą przeszłość, dzięki czemu poznajemy losy Ani od tej mniej optymistycznej strony. Mimo wielu przykrych sytuacji, 13-letnia sierota potrafiła stawić im czoła, w czym pomogła jej wyobraźnia, inteligencja oraz niesamowita charyzma.     
        Tak naprawdę z tej historii można wyciągnąć wiele wniosków, gdyż sama powieść, jak i oparty na niej serial, jest pouczająca i dająca do myślenia. Wybrałam 5 najważniejszych według mnie cech i postaw Ani, które są godne naśladowania.



DOSTRZEGANIE PIĘKNA W MAŁYCH RZECZACH

        Już od pierwszych chwil, gdy poznajemy Anię, zauważyć można, jak ogromną radość przynoszą jej rzeczy, na które my na co dzień nawet nie zwracamy uwagi, chociażby podczas podróży na Zielone Wzgórze, kiedy zachwyca się pięknymi widokami nadając nazwy własne jeziorom czy drodze pełnej kwiatów wiśni. Uwielbia celebrować ważne dla niej momenty nadając im bardzo uroczysty charakter, np. przysięga wiecznej przyjaźni z Dianą czy podwieczorek zorganizowany z okazji stania się "prawdziwą kobietą".

 "Czy to nie przyjemne wiedzieć, że jest tak dużo rzeczy, które jeszcze poznamy ? To właśnie sprawia, że ja się tak cieszę życiem... Świat jest tak ciekawy... Nie byłby tak ani w połowie, gdybyśmy wszystko o wszystkim wiedzieli, prawda ?"


ZARADNOŚĆ

        Ania bardzo szybko musiała dorosnąć, ponieważ jej rodzice zmarli krótko po jej urodzeniu, więc od najmłodszych lat zdana była tylko na siebie. Jej opanowanie oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach są godne podziwu.  Potrafiła zachować zimną krew nawet wtedy, gdy inni wpadali w panikę. Ponadto świetnie sobie poradziła podczas zbierania pieniędzy, by ratować swoje ukochane Zielone Wzgórze.





WAGA PRZYJAŹNI

        Przyjaźń,  bez wątpienia, była jedną z ważniejszych wartości w życiu Ani. Sam akt przysięgi, że jej przyjaźń z Dianą będzie wieczna jest doskonałym dowodem na to, jak bardzo ją sobie ceniła. 

"Bądź zdrowa ma ukochana przyjaciółko. Od tego czasu będziemy jak obcy, choć tak blisko siebie. Lecz serce me zawsze będzie wierne Tobie." 

WIARA W MARZENIA

        Mimo swojego przykrego dzieciństwa, w którym nie zaznała nigdy ciepła i miłości, a wręcz przeciwnie - była źle traktowana, nigdy nie porzuciła wiary w marzenia. Często wyobrażała sobie różne sytuacje, które czasem były wręcz niedorzeczne, a szczególnie lubiła wcielać się w postać Kordelii. Poza  tym wciąż miała nadzieję, że jej rude włosy z biegiem czasu zmienią kolor na kasztanowy.


"Nikt nie może nikomu zabronić marzeń o idealnym świecie. A poza tym podążając własną drogą, prędzej czy później i tak każdy znajdzie się na zakręcie!"


NAUKA NA WŁASNYCH BŁĘDACH

        Ania bardzo często wpadała w kłopoty, jednak zazwyczaj nie były to celowe działania. Nie miała świadomości, że niektórych rzeczy nie wypada robić, gdyż nikt jej tego nie nauczył. Jednak, gdy raz zrobiła coś źle, nigdy więcej się to nie powtórzyło. Była na tyle inteligentną osobą, że potrafiła wyciągać wnioski ze swoich zachowań.


 "To jedyna moja zaleta, iż dwa razy nie popełniam tego samego błędu."


Naprawdę warto poświęcić troszkę czasu na ten serial, chociażby ze względu na piękne ujęcia i świetne odwzorowanie bohaterów. Oglądaliście? Co sądzicie na jego temat? :)


Zapraszam na moje inne social media: Instagram
  


 

14 komentarzy:

  1. nie da się ukryć, że Ania ma piękną osobowość :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie oglądnę, bo wydaję się być na prawdę interesujący!
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie oglądam tego serialu.
    Twój post bardzo mnie zaciekawił, być może zacznę oglądać :)
    Zapraszam do wspólnej obserwacji.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym serialu! Pewnie będzie następnym który obejrzę! :)
    Bardzo fajny pomysł na post, dużo lepszy niż np. recenzja tego serialu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam, ale w sumie chętnie zacznę :D.
    Zapraszam :)
    ania-ania3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na post :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam ten serial. Jest świetny.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja uwielbiałam tę książkę! Ma tak niesamowity urok, podobnie jak Dzieci z Bullerbyn.
    Serdecznie zapraszam na mojego nowego bloga, dopiero zaczynam: anniesliving.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele osób polecało mi ten serial, ale jakoś nie mam na niego ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie napisany post. Ja bardzo lubiłam czytać Anię z Zielonego Wzgórza, gdy byłam mała :D. Jednak takiej wersji nie oglądałam :(
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie oglądałam w sumie tego serialu, ale czytałam Anię z Zielonego Wzgórza i pamiętam, że bardzo mi się podobała :)

    Mój blog - HELLO-WONDERFUL
    Pozdrawiam cieplutko:*


    OdpowiedzUsuń
  12. Mialam zamiar obejrzec ale to jednak chyba nie moj gust :\
    Zapraszam do siebie:) -> r e y v z

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę wrócić do tej książki. Zapomniałam ile się nauczyłam od Ani :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz! To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi motywacji :)

Copyright © 2016 Momenty Ulotne | Blog Lifestylowy , Blogger