września 18, 2017

6 zasad szczęśliwego życia


1. Weź wyluzuj
Nie jesteśmy superbohaterami z supermocami, tylko ludźmi, którzy nie zawsze mają wpływ na niektóre sprawy. Czasem po prostu nie jesteśmy w stanie nic w danej sytuacji zrobić, a dodatkowe nerwy czy stres tylko pogarszają sprawę. Ostatnimi czasy miałam przed sobą sporo nowych wyzwań i słabości do pokonania. Starałam się nie myśleć negatywnie i nie nakręcać się niepotrzebnie, jak miewam to w zwyczaju robić. Spokojnie podchodziłam do sprawy i było mi sto razy łatwiej, na przykład podczas pisania matury czy zdawania egzaminu na prawo jazdy. No bo kurczę, czy jak będziemy godzinami rozmyślać o tym, co by było gdybyśmy postąpili inaczej albo co będzie jak zrobimy tak czy siak, to coś zmieni? To, co już było zostawmy w tyle i nie gdybajmy, tylko wyciągnijmy wnioski. A to, co będzie... no to będzie. Życie jest tak nieprzewidywalne, że nie jesteśmy w stanie wszystkiego zaplanować.

2. Otaczaj się odpowiednimi ludźmi
Kontakt z innymi ludźmi to coś pięknego pod warunkiem, że trafimy na tych odpowiednich. Co mam na myśli? Odpowiedni ludzie to tacy, którzy sprawiają, że jesteś szczęśliwy i lubisz z nimi przebywać, bo zawsze podczas spotkań z nimi czujesz się po prostu dobrze. To tacy, którzy potrafią cieszyć się razem z tobą oraz na których zawsze możesz liczyć. Tacy, którzy nie ciągną cię na dno, tylko popychają cię do przodu. Tacy, przy których nie boisz się być sobą, bo wiesz, że i tak zrozumieją i zaakceptują cię takim jaki jesteś. Unikaj zaś toksycznych relacji, które cię wyniszczają, mimo że możesz nie być do końca tego świadomym. Trzymaj się z daleka od fałszywych ludzi, którzy mówią, że cię lubią, a za chwilę obgadują cię za twoimi plecami. Nie warto tracić czasu i nerwów na takie osoby.

3. Nie stój w miejscu
Jeśli coś kochasz - rób to! Nie mów, że nie potrafisz, że nie dasz rady, że to chyba nie dla ciebie, tylko dlatego, że raz ci coś nie wyszło. A może jest coś, czego od zawsze chciałeś spróbować, ale wyżej wymienione argumenty zawsze brały górę? Życie jest po to, by próbować różnych rzeczy. Jeśli nie wyjdzie to trudno. Przecież nic się nie stanie, każdy ma prawo do porażek. Człowiek, który upada i się podnosi, jest znacznie silniejszy od tego, który nigdy nie upadł, więc nie bój się spełniać swoich marzeń i żyj dla takich chwil, których nie da się opisać słowami.


4. Zabijaj uprzejmością
Zdarzają się sytuacje, gdy nasza uprzejmość zostaje wystawiona na próbę. Sama nieraz spotkałam się z ludźmi, którzy zwracali się do mnie, jakbym powybijała im pół rodziny. No cóż, nie każdego nauczono kultury. Jednak najlepszą bronią na takie sytuacje jest uśmiech. Serio. Ci, którzy chcą dogryźć Ci specjalnie, zostaną zbici z tropu, kiedy zamiast tak jak oni wybuchnąć gniewem, ty po prostu się uśmiechasz i zachowujesz się jakby wszystko spływało po tobie jak po kaczce. Chociaż w wielu sytuacjach zachowanie zimnej krwi równa się z cudem, ale nie jest niemożliwe do wykonania. Wszystkiego można się nauczyć, nawet tego.

5. Doceniaj to, co masz
A masz naprawdę wiele, uwierz. Zakładam, że masz dach nad głową, masz w co się ubrać, co jeść i gdzie spać - czyli posiadasz więcej niż 1/3 populacji na świecie. Ciesz się z drobnostek, a szczególnie doceniaj to, czego nie możesz kupić za pieniądze, czyli zdrowie, rodzinę, piękne wspomnienia, drobne gesty. Nawet w momencie, gdy wydaje ci się, że świat wali ci się na głowę to spróbuj znaleźć jakieś światełko w tunelu. I wiem, że może to być okropnie trudne, bo zdarzają się sytuacje, gdy naprawdę jest się bezsilnym i odbiera nam wszelkie chęci do życia. Ale pamiętaj, że nic nie trwa wiecznie - nieszczęścia, które nas spotykają po pewnym czasie miną, potrzeba tylko trochę czasu, by wszystko sobie poukładać w głowie.

"Nie szukaj drogi, która daje szczęście. Spróbuj odnaleźć szczęście na drodze po której już kroczysz"

6. Bądź swoim przyjacielem
W końcu to z samym sobą spędzasz najwięcej czasu. Jesteś ze sobą 24 godziny na dobę, a głupio, by było przebywać tyle czasu z kimś kogo się nie lubi, nie? Dlatego zaakceptuj siebie i wszystkie swoje niedoskonałości - dzięki nim jesteś jedyny w swoim rodzaju. Dlatego też nie porównuj się do innych, bo na własnym przykładzie wiem, że może to wprawić w niezłe kompleksy. Nie musisz być lepszy od innych, bo nie o to w tym wszystkim chodzi. Chodzi o to by być najlepszą wersją siebie, a nie kogoś innego. Rola Seleny Gomez, twojej pięknej koleżanki czy modelki z okładki jest już zajęta, przykro mi. Ale ty też masz rolę do odegrania - bycie samym sobą. A to, co jest najlepsze w filmie, zwanym życiem to to, że nie masz gotowego scenariusza. To ty go tworzysz i od ciebie zależy, jak potoczą się twoje własne losy. 

Szczęście jest trochę jak pogoda - niezwykle zmienne, ponieważ raz przeżywamy wzloty, a innym razem upadki. Zarówno szczęście, jak i pech nie są niczym stałym, dlatego doceniajmy piękne chwile, a te gorsze po prostu dzielnie przetrwajmy. A jakie zasady szczęśliwego życia Wy stosujecie?


Zapraszam na mojego Instagrama!

21 komentarzy:

  1. Świetnie to napisałaś! :)

    ab-photographs.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No to została mi tylko 1 i 4 zasada do wprowadzenia w życiu :)
    Zapraszam do mnie: bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zabijaj uprzejmością, czyżby powiązanie z Seleną Gomez? ♥
    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady, wydają się takie banalne, a nieraz tak ciezko jest je przestrzegać...
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładnie to wszystko opisałaś i masz 100% rację co do gdybania : co by było gdyby i do tego jak pisałaś o docenianiu małych rzeczy :)

    natalialifestylee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie niby banalne rzeczy,a jednak w praktyce zapominamy o nich w naszym życiu. Szukamy szczęścia w rzeczach wielkich i cudownych metodach. A wystarczy właśnie wprowadzić takie zasady, jak najmocniej je rozwinąć i dostrzegać efekty! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo istotne rzeczy wymieniłaś :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabijaj uprzejmością od razu skojarzyło mi się z Seleną Gomez i jej piosenką 'Kill em with kidness'

    Mój blog - VESTYLISH

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie że przypominasz w tym poście o tak ważnych choć prostych rzeczach :D

    Obserwuję :)
    Mój blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystkie zasady stosuje, choć ciężko jest mi doceniać to co mam. Zazwyczaj narzekam na wszystko ;)

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  11. Te zasady to czysta prawda ☺

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatne rady, wydają się banalne, ale niektóre z nich niestety ciężko wprowadzić w swoje życie. Świetny post!:)
    http://www.mariemodishness.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne rady, na pewno któreś zastosuję do codzienności :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie jest właśnie ten problem, że często za dużo biorę i nie potrafię odpuścić. Niby jestem ciągle szczęśliwa, ale też mega zmęczona ;)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabijaj uprzejmością - kill them with kindness, zgadam się w stu procentach!
    http://pink-rhapsody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. 1 i 3 punkt to te na których powinnam skupić się najbardziej.
    joanna-szwed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. myślę, że druga zasada jest najważniejsza, jednak największy wpływ na mnie na pierwsza ;) Pozdrawiam serdecznie

    https://www.strong-power.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wezmę sobie te rady do serca, na pewno się przydadzą.
    https://pysznoscizblendera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo dobre rady :) zostaję tu z Tobą na dłużej i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne rady :)
    Zwłaszcza, żeby nie stać w miejscu :)
    Pozdrawiam :)
    www.mybloggingtravel.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz! To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi motywacji :)

Copyright © 2016 Momenty Ulotne | Blog Lifestylowy , Blogger