sierpnia 21, 2017

Jakiej muzyki słucham? | moje ulubione piosenki i wykonawcy


Przyszedł czas na temat o czymś, co kocham całym sercem i bez czego nie wyobrażam sobie życia. Dobra, może odrobinę wyolbrzymiam, ale jest w tym sporo prawdy. Mowa tutaj o muzyce. Nie mam jakichś specjalnych uzdolnień w tym kierunku. Nie gram na żadnym instrumencie, nie tańczę (chociaż w dzieciństwie tańczyłam i nadal to uwielbiam), a śpiewam tylko pod prysznicem i przy najbliższych znajomych (bo to też kocham robić), ale nie zmienia to faktu, że muzyka jest bliska mojemu sercu.
Przez moje muzyczne doświadczenia przewinęło się wielu różnych wykonawców. Naprawdę różnych, bo w podstawówce nałogowo słuchałam Justina Biebera, później przyszedł czas na One Direction i inne popowe kawałki, aż w końcu odkryłam muzykę alternatywną, której jestem wierna do dziś. Nie ograniczam się jednak do jednego gatunku i jeśli jakaś piosenka wpadnie mi w ucho to po prostu jej słucham - bez względu na to kto ją wykonuje. Nie należę też do żadnych fandomów, ani nie śledzę życia prywatnego żadnego z piosenkarzy, bo nie interesuje mnie kto z kim zerwał albo z kto kogo zdradził. Nie chcę oceniać ich charakterów, bo tak naprawdę ich nie znam, ale cenię ich za to jaką muzykę tworzą i to jakich emocji potrafi ona dostarczyć.

Pierwszym zespołem, dzięki któremu zainteresowałam się muzyką alternatywną, był Arctic Monkeys, założony przez czterech chłopaków z Sheffield. Ich najbardziej rozpoznawalnym hitem jest "Do I Wanna Know" pochodzący z ostatniej płyty AM, której okładka swego czasu pojawiała się na wielu tumblr'owych zdjęciach. Zespół w swoim dobytku ma 5 albumów, z czego różnica między stylem pierwszego, a ostatniego albumu jest ogromna!

POLECAM POSŁUCHAĆ: "Snap out of it", "Mardy Bum", "505", "Pliedriver Waltz", "Love is a laserquest", "Knee socks", "No. 1 party anthem"


Uwielbiam również Lorde, która przez wielu ludzi jest wręcz znienawidzona, czego nie do końca rozumiem. Okej, jest dosyć specyficzna, ale nie można zaprzeczyć, że ma ogromny talent, mimo tak młodego wieku. Przyznam, że jej pierwszy singiel, pt. "Royals" nie przypadł mi do gustu, jednak po przesłuchaniu całej płyty Pure Heroine wpadłam po uszy! Z niecierpliwością czekałam na nowy album Melodrama, który teraz katuję codziennie. Jej muzyka jest wyjątkowa i zdecydowanie wyróżnia się wśród całej reszty.

POLECAM POSŁUCHAĆ: "Team", "Buzzcut season", "Sober", "The Louvre", "Homemade dynamite"


Z zagranicznych wykonawców uwielbiam również BØRNS, którego debiutancka płyta "Dopamine" pojawiła się w 2015 roku. Wydaje mi się, że nie jest on zbyt znany, a przynajmniej nie tak bardzo, jak na to zasługuje. Jego muzyka jest naprawdę genialna, więc jeśli go nie znacie to koniecznie posłuchajcie! 

WARTO POSŁUCHAĆ: "Electric love", "American Money", "Faded heart"

Ale żeby nie było, nie słucham tylko i wyłącznie zagranicznej muzyki. W Polsce również mamy mnóstwo genialnych artystów, ale niestety większości z nich nie usłyszymy w popularnych stacjach radiowych. Przedstawiam Wam moich dwa objawienia polskiej sceny muzycznej: Dawida Podsiadło oraz zespół The Dumplings. Dawida chyba przedstawiać nie muszę. Został laureatem programu X-Factor, w 2013 roku wydał swoją debiutancką płytę "Comfort and Happiness", a w 2015 "Annoyance and Dissapointmet". Mimo, że na obu płytach znajdują się kawałki, które uwielbiam, to jednak ta druga wygrywa dla mnie swoim nietypowym klimatem.
POLECAM POSŁUCHAĆ: "Pastempomat", "Powiedz mi, że nie chcesz", "4:30", "Cashew/161644"


No i na koniec moje kochane pierożki, czyli The Dumplings. Jest to polski duet muzyczny wykonujący muzykę electropop. Mam nadzieję, że niebawem wystąpią, gdzieś w Krakowie, bo bardzo chciałabym usłyszeć piękny głos Justyny Święs na żywo!

POLECAM POSŁUCHAĆ: "Nie gotujemy", "Kto zobaczy", "Technicolor Yawn"


Oprócz wyżej wymienionych słucham również wielu innych wykonawców, między innymi: The Neighbourhood, Coldplay, Kodaline, The Black Keys, Tom Odell, Mela Koteluk, Ralph Kamiński i wiele innych. Wiem, że pewnie większość z Was słucha troszkę innej muzyki niż ja, ale może akurat znajdzie się ktoś o podobnym guście muzycznym? Piszcie w komentarzach czego słuchacie! :)
 
Zapraszam na moje social media: Instagram

33 komentarze:

  1. Lubimy podobną muzykę ;-) The Dumplings są super. Pozdrawiam.
    W wolnym czasie zapraszam; justynaax.blogspot.com
    p.s obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Arctic Monkeys uwielbiam. Masz rację, że między ich pierwszym a ostatnim albumem jest diametralna różnica, ale to dobrze, bo na każdej płycie każdy może znaleźć coś dla siebie. Lorde faktycznie jest specyficzna, ale dzięki temu jej muzyka się wyróżnia :)
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Lorde i Dawida Podsiadło. Lorde ma naprawdę wielki talent i jest prześliczna.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę że mamy bardzo podobne gusta! Jedyne co nas różni to The Dumplings. Ja jakoś nie przepadam za ich muzyką, chociaż uważam, że zarówno Justyna jak i Kuba są niezwykle utalentowanymi osobami :)
    https://haniamis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post :)
    Jestem miłośniczką twórczości Toma Odella :D
    Oczywiście szybciutko zmykam przesłuchać polecone przez Ciebie piosenki! <3
    Pozdrawiam!

    Zapraszam do wspólnej obserwacji.

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post, z chęcią posłucham te muzyki.
    Dobry Gust ♥
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. tez lubię piosenki Lorde, a Dumplings niedawno `poznałam` i mają ciekawe piosenki :)
    http://www.exality.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. świetni są Ci Twoi ulubieńcy, ja niektórych nie znałam, ale Podsiadło bardzo lubię :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych wyżej wymienionych słucham tylko Dawida :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamy podobne gusta muzyczne! :D
    Ja mam dosyć sporo wykonawców, wróć słucham raczej tego co mi wpadnie w ucho. Nawet opery mogłabym słuchać jeżeli jakiś utwór by mi się spodobał hehe.
    Pozdrawiam, miłego wieczoru :*
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Dawid Podsiadło *.*

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja jedynie czasem Lorde posłucham ale ogólnie wolę muzykę bardziej imprezową ;) ale każdy ma inny gust muzyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten rok był dla mnie przełomowy, zaczęłam słuchać muzyki alternatywnej. Uwielbiam polskie oblicze tej sceny. The Dumplings i Ralph Kamiński podbili moje serce w ostatnich miesiącach ❤

    Pozdrawiam
    zumurawska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nigdy nie miałam swoich ulubionych, a mój gust muzyczny jest bardzo rozpięty. Luknę na Twoje propozycje :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie poznać Cię od tej strony, muzyka chyba każdemu z nas towarzyszy na co dzień, nawet jadąc do pracy czy do szkoły, więc jest to nieodłączny element naszego życia, jakże ważny. Super, że wspierasz i słuchasz polskich artystów, sama bardzo lubię The Dumplings i każdego kawałka słucham z ogromnym podziwem dla tak młodych utalentowanych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Arctic Monkeys- poznałam ich dzięki Knee Socks więc mam ogromny sentyment do tej piosenki. Dawida, Coldplay i Ralpha także kocham<3
    https://xartday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham Lorde i Arctic Monkeys!

    http://lessarax.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pioseneczki, ja osobiście polecam Jessie Reyez-Figures ;*
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co powiesz na wspólną obserwację? Ja już, bo blog wydaje się być genialny <3

      Usuń
  19. Częsc z tych wykonawców kojarzę albo znam pojedyncze piosenki. Sama mam gust muzyczny trochę obszerny.

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post! Obserwujemy? Daj znać u mnie <3
    http://paznookciowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Kocham the Dumplings!Zakochałam się w nich od pierwszej piosenki :D
    julie-s-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Sama też nie ograniczam się do jednego gatunku 😊 Ale najbardziej lubię Republikę oraz takie kawałki jakie lecą w antyradiu 😊 ~RINROE

    OdpowiedzUsuń
  23. Hmm szczerze mówiąc słucham tego co wpadnie w ucho. Lubię wszystkie gatunki muzyki ;)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  24. Zupełnie nie moje klimaty muzyczne, ale lubię czasem posłuchać czegoś innego :) Wysłuchałam 10 piosenek poleconych przed Ciebie i mega mi wpadły w ucho :)

    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Też lubię Lorde, lecz Podsiadło to nie mój gust

    https://martini2000.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Niestety nie gustuję w taki gatunek muzyczny, ale czasem fajnie posłuchać czegoś nowego!
    http://dzejka.blogspot.com/2017/06/hope-is-waking-dream.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Osobiście słucham innego rodzaju muzyki, ale czasem lubię odprężyć się przy innej muzyce :) Świetny blog! Obserwuję! Zapraszam do mnie, zawsze się odwdzięczam i byłoby mi bardzo miło! Pozdrawiam, XOXO
    http://e-ster85.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Muzyka to całe moje życie, z wykonawców których wymieniłaś lubię czasem posłuchać Arctic Monkeys :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz! To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi motywacji :)

Copyright © 2016 Momenty Ulotne | Blog Lifestylowy , Blogger