sierpnia 12, 2017

Co warto zobaczyć w Beskidzie Śląskim?

Tegoroczne wakacje miałam okazję spędzić w Beskidach, a konkretnie w Beskidzie Śląskim. Była to moja pierwsza wizyta w tych okolicach, ale panująca tam atmosfera i piękne widoki zachęcają do ponownego odwiedzenia tych terenów. Podczas mojego tygodniowego pobytu udało mi się zobaczyć wiele ciekawych miejsc, a te najbardziej interesujące zebrałam w tym poście.


KLIMATYCZNY SZCZYRK
Szczyrk jest jednym z popularniejszych miasteczek turystycznych w Polsce. Słynie z wielu tras turystycznych, gdyż wokół niego wznoszą się liczne szczyty górskie, m.in. Klimczok czy Skrzyczne. Jego malownicze położenie sprawia, że jest to naprawdę urokliwe miejsce, gdzie można miło spędzić czas oraz napawać się pięknem natury. Szczególnie klimatyczne jest centrum miasta oraz Deptak nad Żylicą, który jest idealny na spokojne spacery. W okolicy znajduje się również kompleks skoczni narciarskich Skalite, a także zabytkowy, drewniany kościółek św. Jakuba.

UROKLIWA WISŁA
Jest to miasteczko, które tętni życiem o każdej porze roku - zimą jest chętnie odwiedzane przez zwolenników sportów zimowych, zaś latem przez turystów chcących wypocząć czy trochę pozwiedzać. Jest to również rodzinne miasto słynnego polskiego skoczka - Adama Małysza, dlatego też znajduje się tu wiele miejsc poświęconych jego osobie. Głównym punktem jest skocznia nazwana jego imieniem, znana jako Wisła Malinka. Akurat udało mi się trafić na trening czeskich skoczków, więc miałam okazję zobaczyć na żywo jak ten sport wygląda. Warto zobaczyć również figurę Adama Małysza wykonaną z czekolady oraz odwiedzić galerię trofeów, gdzie znajdują się między innymi Kryształowe Kule czy medale z mistrzostw świata. Urokliwym miejscem w Wiśle jest także deptak, gdzie jadłam jedne z pyszniejszych gofrów w moim życiu! 

MUZEUM FILMÓW RYSUNKOWYCH
Muzeum znajduje się w Bielsku - Białej i jest doskonałym sposobem na to, by przenieść się wspomnieniami w czasy dzieciństwa. Możemy tutaj zobaczyć jak krok po kroku powstają filmy rysunkowe, takie jak Reksio czy Bolek i Lolek. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak mnóstwo czasu i cierpliwości trzeba, by stworzyć zaledwie kilkominutowy odcinek. Naprawdę warto tam zajrzeć! 

DLA MIŁOŚNIKÓW GÓRSKICH WYCIECZEK...
Szczytem, który zdobyłam podczas tego wyjazdu, było Skrzyczne (1257 m n.p.m.). Moja kondycja pozostawia naprawdę wiele do życzenia, ale mimo problemów dotarłam na sam szczyt, z czego jestem niezwykle dumna. Warto było pokonać swoje słabości, chociażby dla niesamowitych widoków, które czekały na mnie na górze. Muszę wspomnieć również o dwóch przełęczach - Karkoszczance oraz Salmpolskiej, skąd rozciągają się przepiękne widoki. W Beskidach warto zobaczyć również trójstyk, czyli miejsce, gdzie stykają się trzy granice - polska, czeska oraz słowacka. Polecam również odwiedzić Chatę Kawuloka w Istebnej, w której sympatyczny góral w dowcipny sposób opowiada o dawnych dziejach tutejszych górali oraz pokazuje przeróżne instrumenty. Prawie popłakałam się tu ze śmiechu!

A dla tych, co nie przepadają za górskimi wycieczkami, polecam wyjazd kolejką na Górę Żar - tu widoki nie z tej ziemi!


Beskidy są pełne przepięknych widoków i ciekawych atrakcji turystycznych (a połowy z nich zapewne nie widziałam!), dlatego jeśli zastanawiacie się, gdzie spędzić wakacje w Polsce, z ręką na sercu polecam to miejsce. A jeśli chcecie wiedzieć, co interesującego można zobaczyć w Pieniach z chęcią przygotuję również taki post. Dajcie znać w komentarzach!
 A Wy gdzie spędziliście tegoroczne wakacje? :)
Zapraszam na moje social media: Instagram











23 komentarze:

  1. ja w sumie cale wakacje jestem w domku, ale nie narzekam :D balam sie ze bedzie mi sie nudzic, tak jak rok temu, jednakze te wakacje sa zdecydowanie najlepszymi w moim zyciu! do 2 w nocy na dworze, ogniska, biwaki, jeziorko, przyjaciele- czego chciec wiecej <3?


    co powiesz na wspolna obserwacje? ja juz i to z ogormna checia!
    nowy post! https://justemsi.blogspot.com/2017/08/street-style-ala-in-london.htm

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie tam są cudowne widoki 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy tam nie byłam, ale śliczne widoczki :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia! <3
    Uwielbiam góry!!!
    Koniecznie zrób post co można zobaczyć w Pieniach.
    Pozdrawiam!

    Obserwujemy? Daj znać u mnie.

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo klimatyczne zdjęcia, aż zatęskniłam za górami ;)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie była tam nigdy, ale bardzo ładnie prezentuje się to miejsce na zrobionych przez Ciebie zdjęciach! Chętnie przeszłabym się na jakąś górską wycieczkę haha. Poza tym bardzo cenię twój blog za dopracowane posty i za to, że wszystko jest bardzo estetyczne i przejrzyste. Zasługujesz na dużo większą liczbę odbiorców i obserwatorów! :)

    Pozdrawiam, MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, nawet nie masz pojęcia jak bardzo się cieszę, że ktoś docenia moją pracę! Staram się i może małymi kroczkami w końcu zbiorę swoje małe grono odbiorców. A twój blog też jest świetny i bardzo dopracowany <3

      Usuń
    2. Również dziękuję za miłe słowa! Fajnie, ze odkryłam szybko Twój blog i będę mogła obserwować, jak się rozwija, bo czuję, że stanie sie to w szybkim tempie, patrząc na to, ile wkładasz pracy i starań! Doceniam, podziwiam i życzę sukcesów <3 a liczni obserwatorzy z czasem na pewno też przyjdą, nie można przejść obok takiego fajnego miejsca w sieci obojętnie haha! Pozdrawiam kochana 😊

      Usuń
  7. Oooo super miejsca i piękne widoki *.*

    Uśmiech dla Ciebie i miłego dnia! :)
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Również byłam w Szczyrku jak i na Skrzyczne. Piekne miasteczko :)

    suszilifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia, naprawdę. Nigdy niestety tam nie byłam - czas najwyższy się wybrać :)
    Zapraszam do mnie: anniesliving.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Piesek? :) Próbuję znaleźć jakiegoś na zdjęciach, ale nie widzę haha

      Usuń
  11. Jest dużo do zobaczenia. Widoki wspaniałe :)

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mieszkam w Beskidzie Śląskim i pod wszystkimi miejscami się podpisuje! Naprawdę, warto je zobaczyć.
    Ja w środę po raz kolejny odwiedzę Wisłę i Stożek ;)

    Zapraszamy - LIFEBYSISTERS.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. wspaniałe widoki!
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Widoki nieziemskie.. Niestety u mnie jedyna atrakcja to Wisla, ale musze przyznac, ze uwielbiam nad nia siedziec:)

    xclaudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne miejsca, ale jak zawsze najbardziej urzekły mnie zdjęcia gór <3
    Pozdrawiam

    Amiliaza.blogpsot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja z chęcią odwiedziłabym to muzeum! Bardzo lubię takie rzeczy.
    https://aleksandra-wziatek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie byłam, ale może kiedyś się wybiorę!

    https://lessarax.blogspot.de/2017/08/3-to-nie-weekend-bez.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam nadzieję, ze kiedyś zagoszczę w to miejsce <3. Pięknie tam jest :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy szczery komentarz! To dla mnie wiele znaczy i dodaje mi motywacji :)

Copyright © 2016 Momenty Ulotne | Blog Lifestylowy , Blogger